Takvandring i Stockholm



Fick ett samtal från dottern där hon berättade att de varit och sprungit på taken i Stockholm.
Eller sprungit var kanske att ta i. De hade fått en upplevelse av goda vänner som innefattade Takvandring på Riddarholmen med spännande guidning.
Med sele, hjälm och krokar påbörjade de vandringen, en del på skakiga ben. Tydligen inget för den extremt höjdrädde. Någon (naturligtvis inte mina ungdomar!) föredrog att krypa vid farligare passager...
 
Det var en mycket annorlunda upplevelse med en fantastisk utsikt, berättar de glatt.
Kanske något för mig när jag besöker Stockholm i november?
Då arrangerar de samma tur fast i mörker....

 
Från en annan synpunkt...                                                         Erik och Diana

#1 - - Henny:

Usch så hemskt, jag skulle aldrig överleva så sotardoter jag är. Eller kanske just därför ;-)

#2 - - Kjell:

Jag tänker inte ens tanken, visserligen är jag två meter lång och har viss vana vid denna höjd.....men där går gränsen. Ett älgpass 10 m upp i några träd är ju en helt annan sak och därmed klart godkänt.

Kjell Eriksson

(vilket oxå är helt missvisande, Erik är min son)

#3 - - Carola:

Men snälla Kjell! Du med din 2-meterskropp borde väl ha vanan inne med höjder! 10 meter upp i ett älgtorn är väl inget?

Själv har jag utsikt från 1,76 plus "Tornets" höjd (4 våningar och 42 trappsteg).Så att springa på taken i Stockholm är en bagatell...tror jag...

För övrigt är Diana min dotter.

#4 - - Freedomtravel:

Häftigt! Fast jag är nog för höjdrädd...