Skyltsöndag

 
Idag skall det hinnas med en hel del minsann.
Arbete, skriva in "flyktingpojken" på skola för uppstart av skolgång och hjälpa syrran städa sitt hus eftersom hon lämnar nycklarna imorgon till nye husägaren.
Men det skall nog gå bra alltihop.
 
Igår söndag tog jag en sväng på stan eftersom det var skyltsöndag.
Hade bestämt mig för att köpa Samsung 6 och var beredd på att den skulle kosta runt 5000:-.
På plats så fick jag veta att de hade 1 timme kvar på Black Friday-erbjudandet. Så den kostade mig bara 1200:- plus 2 års låsning av abonnemanget.  Men det skulle jag gjort ändå.
Nyförmögen vandrade jag hemåt bland tomtar och adventsfirare.  
 
#1 - - Henny:

Vilken tur! Men det är ju inte första gången - som du har tur menar jag. Lägg nu 3 800 kr sparbössan för inköp av något extra till nya husbilen.

Svar: Jag har redan köpt några grejer till husbilen.Nu är det bara fordonet runt grejerna som behövs.
Jag som spanar...